viernes, 7 de febrero de 2014

4. XESTIÓN DE USUARIOS E PERMISOS.

1.Creación de grupos de usuarios.
Windows é un sistema multiusuario. Isto permite que varias persoas poidan utilizar o mesmo ordenador para realizar as súas tarefas.
Xestionan a información asignando contas aos distintos usuarios. Dependendo do tipo de usuario, e os permisos que teña, o sistema lle permite o acceso a os recursos aos que estea autorizado.

2.Identificación.
Para entrar nun sistema operativo multiusuario solicítase un nome de usuario (Login) e un contrasinal (Password).
Unha vez introducidos estes datos o sistema operativo permite o acceso aos recursos que se teñan autorizados dependendo do tipo de usuario.
Calquera sistema de identificación ha de posuír unhas determinadas características para ser viable:
-Ha de ser fiable cunha probabilidade moi elevada (podemos falar de taxas de fallo de nos sistemas menos seguros).
-Economicamente factible para a organización (se o seu prezo é superior ao valor do que se intenta protexer, temos un sistema incorrecto).
-Soportar con éxito certo tipo de ataques.
-Ser aceptable para os usuarios, que serán á fin e ao cabo os que o utilicen.

Contas de usuario.

3.Xestión de contas en Windows.
As contas dos usuarios xestiónanse dende Contas de usuario no Panel de control. Pódense crear novas contas, modificar ou eliminar as existencias, etc. A secuencia "Inicio Panel de Control Contas de Usuario", quere indicar que navegaremos a través do botón de "Inicio" de Windows XP Professional, seleccionando a continuación a opción "Panel de control", para finalmente executar aplicación correspondente á icona "Contas de usuario"; utilizaremos habitualmente este método descritivo para especificar como poder acceder ao lugar requirido en cada instante.
Panel de control

4.Espacio de traballo.
Ó espacio de traballo dun usuario chámaselle Contas de usuario. A cada conta se lle asigna un diretorio específico no disco duro onde se almacena toda a información de cada usuario, Seus documentos, Favoritos, Personalización do escritorio, etc.
Por exemplo a conta de usuario ''María'' almacénase do seguinte modo: Sistema Operativo:Windows
Directorio:C:/DocumentsandSettings/maria.


Estructura de directorio.
5.Tipos de usuarios.
Normalmente no sistema existe un Administrador e o resto son usuarios.
-Administrador ou root: É o encargado da configuración e mantemento do sistema. Ten acceso e privilexios sobre todos os recursos. Pode instalar e desinstalar programas ou hardware, xestionar aos usuarios, etc. Non é recomendable utilizar o usuario root para unha simple sesión de uso habitual, xa que pon en risco o sistema ao garantir acceso privilexiado a cada programa en execución. É preferible utilizar unha conta de usuario normal e utilizar o comando o seu para acceder aos privilexios de root en caso de ser necesario
Administrador
-Usuario: É quen utiliza o sistema e ten acceso aos recursos que o administrador lle permite. Non pode cambiar a configuración nin eliminar arquivos esenciais.  Hai dous tipos de usuarios:
Usuarios interactivos: Este grupo representa a todos aqueles usuarios que teñen o dereito de iniciar unha sesión local no sistema ou rede.
Usuarios autenticados: Agrupa a todos os usuarios que posúen unha conta propia para conectarse ao sistema, só poden ver algúns arquivos e carpetas do sistema e ler, modificar e eliminar os arquivos pertencentes á súa conta.

-Grupo: Os usuarios asócianse en forma de grupos para facilitar certas tarefas, como compartir recursos. Cada usuario poderá acceder aos seus propios recursos e aos do grupo que pertence. Exemplos de grupos son Alumnos, Profesores, Invitados, etc.

6.Adxudicación de permisos en Windows. 
Para definir, ver, cambiar ou  quitar permisos de arquivos e carpertas:
1.Facer clic no botón dereito do rato no arquivo ou carpeta e seleccionar Propiedades.
2.Seleccionar a pestana Seguridade. Móstrase unha listaxe de todos os equipos ou usuarios que teñen dereitos sobre o obxecto. 
3. Utilizar o botón Quitar para eliminar aos usuarios que non terán acceso, ou ben, Agregar para añadir novos usuarios.
4. Aos seleccionar un grupo ou usuario móstranse os Permisos de usuario de que dispoñen podéndose permitir ou denegar cada un deles. 
Se a fiestra de Propiedades non se amosa a pestana Seguridade:
1. Facer clic en Inicio.
2. Entrar no Panel de control.
3.Seleccionar Apariencia e temas.
4. Entrar en Opcións de arquivos. 
5. Na pestana Ver, desactivar a celda Utilizar uso compartido siple de arquivos, que se encontran no apartado Configuración avanzada.

Propiedades.


Xestion de usuario

 

No hay comentarios:

Publicar un comentario